Historie
modelu CRX se začala psát v roku 1984, kdy se Honda rozhodla vrátit
na trh malých kupé. Předchozí typy S500/S800 a Z600 Coupe,
byly úspešné
na domácím trhu, ale jinde zklamaly. jménem CRX hlásala Honda návrat
na trh kupé automobilů. Pod zkratkou CRX se zkrývá " Civic Renaissance
Model X ".
Honda vyšla na trh s modelem CRX v roce 1984 a zahájila program obnovy vozidel každé čtyři roky.
Honda vyměnila Civic wagon za delší combi podobné minivanu nazývané Wagovan (tedy ani CRV není originální myšlenka), v modelové řadě zůstal hatchback a sedan,
a přibyla nová CRX. Historie se začala psát.První
generace CRX vychádzela z třetí generace Civicu. Vyráběla se
do roku 1987.
V roce 1988 Honda obnovila modelovou řadu Civic a přinesla vylepšení motorového ústrojí a podvozku.
Honda přenesla podvozek
s dvojitými rameny z modelov Accord a Prelude do modelů Civic,
a tedy aji CRX. Tato generace se prodávala do roku 1992, v USA jen
do roku 1991.
Třetí generace je del sol. Tady Honda porušila tradici a del sol se začala vyrábět až v roce 1993, přestože byl Civic obnoven v roku 1992.
Del
Sol byl omezený kvůli časové náročnosti designu a přípravy výroby a to stálo obrovské náklady. Ty jsou také důvodem, proč Honda držela
del sol v prodeji dlouho po znovu obnovení Civicu v roku 1996.

Honda vyšla na trh s modelem CRX v roce 1984 a zahájila program obnovy vozidel každé čtyři roky.

V roce 1988 Honda obnovila modelovou řadu Civic a přinesla vylepšení motorového ústrojí a podvozku.

Třetí generace je del sol. Tady Honda porušila tradici a del sol se začala vyrábět až v roce 1993, přestože byl Civic obnoven v roku 1992.
